Practica europeană privind susținerea financiară a orașelor CEaC este ca guvernele să creeze un cadru legal adecvat alocării sprijinului financiar, constant, în anii de pregătire ai acestui prestigios titlu. Este deci necesară o urgentare a implementării planului de acțiune pentru instituirea unui cadru legislativ funcțional, care să asigure o finanțare consistentă, multianuală, a titlului CeAC, amânat pentru 2023.
În considerarea presiunii timpului (având în vedere numărul
redus de zile de care dispunem până la debutul anului cu titlul – puţin peste 550) este
necesară asumarea la nivelul coaliției a
acestui obiectiv major, inclus
în programul de guvernare (pg. 218), în
scopul:
o
adoptării până la finalul actualei sesiuni parlamentare
- cu noi completări și modificări - a proiectului de lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 51/1998 privind
îmbunătățirea sistemului de finanțare a programelor, proiectelor și acțiunilor
culturale, aflat în acest moment în procedură parlamentară (adoptat de
Senat si avizat de Comisia pentru
drepturile omului, culte si problemele minorităților naționale, fiind
necesară atât avizarea din partea Comisiei
pentru politică economică, reformă și privatizare, Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină
și imunități, cât și raportul Comisiei pentru cultură, arte, mijloace de
informare în masă cât și dezbaterea și votul din Camera Decizională;
o modificării
și completării Ordonanței de
Urgență 42/2019 privind stabilirea unor
măsuri financiare pentru susținerea desfășurării Programului cultural național Timișoara - Capitală Europeană a Culturii şi reeșalonarea finanțărilor, în concordanță cu decalarea perioadei de
pregătire și derulare – inclusă în Legea de
abilitare;
o soluționării cu celeritate a
oricăror probleme imprevizibile, impredictibile.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu